Ruch Drogowy

Kwiecień 2015

Informacja o stanie bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie powiatu gostyńskiego w kwietniu 2015 roku.

 

 

W kwietniu 2015 roku na drogach powiatu zaistniały łącznie 3 wypadki drogowe oraz 35 kolizji drogowych (w wypadkach 3 osoby zostały ranne).

 

STAN  BEZPIECZEŃSTWA

 

Liczba wypadków drogowych

2013

2014

2015

W bieżącym miesiącu

3

3

3

Od początku roku

4

7

12

 

Liczba kolizji drogowych

2013

2014

2015

W bieżącym miesiącu

35

44

35

Od początku roku

146

137

127

 

Liczba osób rannych

2013

2014

2015

W bieżącym miesiącu

3

2

3

Od początku roku

4

6

12

 

Liczba osób zabitych

2013

2014

2015

W bieżącym miesiącu

0

1

0

Od początku roku

0

2

2


PRZYCZYNY

Najczęstsze przyczyny powstawania zdarzeń drogowych w kwietniu 2015 roku to:

- niedostosowanie prędkości do warunków ruchu – 11 zdarzeń,

- nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu – 9 zdarzeń,

- niezachowanie bezpiecznego odstępu – 8 zdarzeń,

- nieprawidłowe cofanie, wyprzedzanie, wymijanie, skręcanie – 5 zdarzeń,

- wtargnięcie pieszego przed jadący pojazd – 1 zdarzenie,

- zwierzęta na drodze – 3 zdarzenia,

- zmęczenie, zaśnięcie – 1 zdarzenie.


MIEJSCA  ZAGROŻONE

W kwietniu 2015 roku najczęściej dochodziło do zdarzeń drogowych na terenie miasta Gostynia w rejonie ulic Poznańska i Wrocławska w wyniku niedostosowania prędkości do warunków ruchu (duże natężenie pojazdów) oraz w wyniku niezachowania bezpiecznego odstępu od poprzedzającego pojazdu.

 

NIETRZEŹWI  KIEROWCY

W kwietniu 2015 roku policjanci ujawnili na terenie powiatu 4 nietrzeźwych oraz 5 w stanie po użyciu kierujących pojazdami mechanicznymi, a także 7 nietrzeźwych rowerzystów oraz 1 rowerzystę w stanie po użyciu alkoholu. Nietrzeźwi kierowcy byli sprawcami 2 kolizji drogowych.

 

SPRAWCY

W kwietniu 2015 roku kierujący samochodami osobowymi spowodowali 31 zdarzeń drogowych, kierujący samochodami ciężarowymi spowodowali 2 zdarzenia, a także motocyklem 1 zdarzenie. Pieszy uczestnik ruchu drogowego był sprawcą 1 zdarzenia drogowego.

 

 

Powrót na górę strony