Mieszkanka powiatu gostyńskiego oszukana "na pracownika banku"
Mieszkanka powiatu gostyńskiego padła ofiarą oszustwa metodą „na pracownika banku”. Przestępcy, podszywając się pod instytucje finansowe, zmanipulowali kobietę i nakłonili do przekazania im blisko 77 tysięcy złotych za pomocą kodów BLIK.
Do Komendy Powiatowej Policji w Gostyniu zgłosiła się mieszkanka powiatu gostyńskiego, która padła ofiarą oszustwa metodą „na pracownika banku”.
Do pokrzywdzonej zadzwonił mężczyzna, który podał się za przedstawiciela parabanku. W rozmowie zapytał, czy składała wniosek o pożyczkę. Gdy kobieta zaprzeczyła, oszust stwierdził, że mogło dojść do pomyłki, i zapytał, w jakim banku posiada konto. Niczego nieświadoma kobieta podała nazwę swojego banku.
Zaledwie po kilku minutach zadzwonił kolejny mężczyzna, który również podawał się za pracownika instytucji finansowej. Twierdził, że prawdopodobnie doszło do próby oszustwa. Poinformował kobietę, że ktoś próbował wyrobić duplikat jej karty płatniczej i że w sprawę może być zamieszany pracownik banku.
Pod pretekstem ochrony pieniędzy polecił kobiecie udać się do placówki banku, w którym ma konto. Tam miała wypłacić jak najwyższą kwotę gotówki, a następnie wpłacić ją we wpłatomacie, używając kodów BLIK, które podawał jej telefonicznie.
Fałszywy pracownik kilkakrotnie kontaktował się z kobietą, udzielając szczegółowych instrukcji. Podkreślał, że nie może nikomu mówić o całej sytuacji i że nie powinna ufać pracownikom banku. W ten sposób kobieta odwiedziła trzy różne placówki bankowe oraz trzy wpłatomaty, wykonując polecenia oszusta. Ostatecznie kobieta straciła blisko 77 tysięcy złotych.
Przypominamy! Pracownicy banków, służb czy innych instytucji nigdy nie proszą o przekazywanie pieniędzy, podawanie kodów BLIK ani wypłacanie gotówki z konta.