Aktualności

Została oszukana przy sprzedaży na OLX

Data publikacji 19.11.2024

Gostyńscy policjanci ostrzegają przed kolejnymi oszustwami internetowymi na portalach ogłoszeniowych. Tym razem ofiarą oszustwa padła mieszkanka powiatu gostyńskiego, która chciała sprzedać łóżko medyczne za pośrednictwem popularnego serwisu OLX. Kobieta straciła ponad 13 tysięcy złotach.

Policjanci z Komendy powiatowej Policji w Gostyniu zostali zawiadomieni o oszustwie w wyniku którego mieszkanka powiatu gostyńskiego straciła ponad 13 tysięcy złotych.

Kobieta opublikowała ogłoszenie o sprzedaży łóżka medycznego na OLX. Skontaktowała się z nią potencjalna „kupująca” za pomocą komunikatora WhatsApp. Po krótkiej rozmowie dotyczącej szczegółów stanu technicznego łóżka, oszustka zadeklarowała, że jest zainteresowana zakupem. Zaoferowała, że sama zorganizuje odbiór przedmiotu przez kuriera. W celu finalizacji transakcji poprosiła o numer telefonu i adres e-mail. Sprzedająca otrzymała wiadomość z linkiem do „potwierdzenia zamówienia” i kliknęła w przesłany odnośnik. Została przekierowana na stronę przypominającą stronę logowania do banku. Tam wpisała swoje dane do konta, po czym na ekranie wyświetlił się komunikat, że wkrótce skontaktuje się z nią pracownik banku. Tak też się stało, po chwili zadzwoniła kobieta podająca się za przedstawicielkę banku. Oszustka poinformowała, że na koncie sprzedającej ustawiony jest limit przelewów, który uniemożliwia przyjęcie kwoty 2500 złotych za sprzedaż łóżka. Zaproponowała zwiększenie limitu, do czego potrzebowała kodów BLIK. Niczego nieświadoma sprzedająca podała kolejne kody BLIK. Po podaniu czwartego kodu kontakt z rzekomą pracownicą banku urwał się. Kiedy pokrzywdzona próbowała oddzwonić na numer, z którego dzwoniła oszustka, okazało się, że połączenie nie jest nie możliwe. Dopiero po rozmowie z konsultantem infolinii swojego banku kobieta zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa.

W tego typu przypadkach należy zachować szczególną ostrożność:

Nigdy nie podawaj kodów BLIK ani danych logowania do banku osobom, które kontaktują się telefonicznie.

Nie klikaj w linki przesyłane w wiadomościach od nieznajomych, nawet jeśli wyglądają wiarygodnie.

Pamiętaj, że prawdziwi pracownicy banku nigdy nie proszą o kody BLIK ani hasła do konta.

W razie podejrzeń o oszustwo natychmiast skontaktuj się z infolinią swojego banku i zablokuj dostęp do konta. Policja apeluje do mieszkańców, aby uważnie weryfikowali wszelkie podejrzane wiadomości i zgłaszali podobne incydenty. Każda informacja może pomóc w zidentyfikowaniu sprawców i zapobiegnięciu kolejnym oszustwom.

 

Monika Curyk

 

Powrót na górę strony