„Cześć mamo, telefon mi do ubikacji wpadł” – to oszustwo!
Blisko 4 tysiące złotych straciła mieszkanka powiatu gostyńskiego, która była przekonana, że przelewa pieniądze córce. Okazało się, że padła ofiarą oszustów. Pamiętajmy, oszuści wykorzystują różne metody, by wyłudzić pieniądze. Każdą prośbę finansową przez telefon powinniśmy traktować ostrożnie i czujnie.
Oszuści wykorzystują różne metody, by wyłudzić pieniądze. Policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Gostyniu otrzymali kolejne zgłoszenie o oszustwie. Tym razem przez aplikację Whats App. Kobieta dostała wiadomość: „Cześć mamo, telefon mi wpadł do ubikacji…”. Po tym pojawiła się prośba o przelanie pieniędzy na zakup nowego telefonu.
Mieszkanka powiatu gostyńskiego, będąc przekonana, że pomaga córce przelała na wskazane konto bankowe pieniądze. W ten sposób pokrzywdzona straciła 4000 złotych. Po tym wszystkim kobieta uświadomiła sobie, że padła ofiarą oszustwa.
Pamiętajmy, oszuści wykorzystują naturalną troskę rodziców o dzieci i chęć pomocy, a przy tym narzucają presję czasu. Każdą prośbę finansową przez telefon powinniśmy traktować ostrożnie i czujnie. W takich sytuacjach nie możemy działać pochopnie. Sprawdźmy w każdy możliwy sposób czy faktycznie to nasze dziecko prosi o pieniądze.
Nie przesyłajmy również zdjęć karty płatniczej. Dane te mogą posłużyć do zrealizowania płatności. Ta sama porada dotyczy również danych autoryzacyjnych do bankowości elektronicznej. Nie udostępniaj ich nikomu w żaden sposób.