Aktualności

Została oszukana podczas sprzedaży sukienek na portalu ogłoszeniowym

Data publikacji 05.03.2024

Mieszkanka powiatu gostyńskiego została oszukana sprzedając odzież za pośrednictwem serwisu ogłoszeniowego Vinted. Aby otrzymać pieniądze weszła w link przesłany w wiadomości e-mail, wpisała dane do logowania do banku i straciła 6 000 złotych. Przestrzegamy i przypominamy - sprzedając w Internecie również możesz zostać oszukany.

Do Komendy Powiatowej Policji w Gostyniu zgłosiła się mieszkanka powiatu gostyńskiego, która została oszukana podczas sprzedaży odzieży na internetowej platformie handlowej Vinted. Kobieta opublikowała ofertę sprzedaży sukienek. W krótkim czasie dostała wiadomość e-mail, z informacją, że zakup został opłacony i aby odebrać pieniądze należy wejść w podany link. Szata graficzna e-maila, łudząco przypominała wiadomość z serwisu portalu Vinted. Kobieta kliknęła w przesłany link prowadzący do strony płatności, wybrała z listy swój bank i niczego nie podejrzewając – na fałszywej stronie banku - wpisała dane potrzebne do logowania i kody autoryzacyjne. O tym, że została oszukana dowiedziała się od pracownika banku, który zadzwonił do niej z pytaniem o wykonywane przelewy. Kobieta straciła 6 tysięcy złotych. Oszuści wykonali więcej zleceń przelewów, które zostały wstrzymane przez bank.

Pamiętaj! Sprzedając w Internecie również możesz zostać oszukany. Nie klikaj w linki przesłane w wiadomościach kierujące do płatności. Czytaj uważnie SMS-y autoryzacyjne.

Nie wolno reagować na prośby o zalogowanie się do konta bankowego,  podania hasła jednorazowego lub jakiegokolwiek identyfikatora, loginu do banku.

Zwróć uwagę na poprawność językową strony, na której przekazujesz dane karty. Fałszywe strony często zawierają błędy, są napisane niegramatycznie.

Najbezpieczniej jest wpisać samodzielnie adres internetowy strony danego serwisu ogłoszeniowego lub banku. Sprawdzajmy zawsze, czy witryna jest bezpieczna.

Jeżeli niefortunnie staniemy się ofiarą przestępstwa, należy niezwłocznie skontaktować się telefonicznie ze swoim bankiem w celu zablokowania dostępu do rachunku lub karty bankomatowej.

 

Powrót na górę strony