Mamo, telefon wpadł mi do toalety, to mój nowy numer… UWAŻAJ! TO JEST OSZUSTWO
Oszust napisał do 52-letniej mieszkanki Gostynia wiadomość, w której podał się za jej córkę, a następnie poprosił o pieniądze na zakup nowego telefonu i opłacenie rachunku. Kobieta straciła prawie 8000 zł. Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności podczas kontaktu z osobami, które proszą nas o pieniądze.
Policjanci z zajmujący się walką z przestępczością gospodarczą zostali zawiadomieni o oszustwie 52-letniej mieszkanki Gostynia. Kobieta otrzymała wiadomość tekstową, przesłaną w aplikacji Whats App, w której oszust podał się za córkę pokrzywdzonej. Z treści wiadomości wynikało, że jej telefon wpadł do toalety. Po tym poprosił kobietę o przelanie pieniędzy na zakup nowego telefonu i opłacenie rachunku. 52-latka chcąc szybko pomóc córce przelała na podane konto pieniądze. Pokrzywdzona została oszukana na prawie 8000 zł.
Niestety cyberprzestępcy wykorzystują naturalną troskę rodziców o dzieci i chęć pomocy. Najczęściej narzucają presję czasu, aby pokrzywdzone osoby nie miały chwili na weryfikację podanych informacji w wiadomościach tekstowych bądź telefonicznych. Dlatego, zanim ruszysz z pomocą bliskim i przelejesz im pieniądze:
-
zachowaj spokój i nie działaj pod wpływem emocji;
-
nie klikaj w załączony link;
-
zweryfikuj treść wiadomości;
-
zadzwoń na numer swojego dziecka, aby potwierdzić, czy faktycznie potrzebuje Twojej pomocy;
-
rozmawiaj z bliskimi o metodach stosowanych przez oszustów.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności podczas kontaktu z osobami, które proszą nas o pieniądze. Nie działajmy pochopnie jeśli chodzi o nasze oszczędności.