Informacje dla osób z niepełnosprawnością

Informacja dla osób niedosłyszących

Niesłyszący i niedosłyszący petenci Komendy Powiatowej Policji w Gostyniu oraz osoby mające trudności w komunikowaniu się mogą skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika podczas załatwiania swoich spraw w urzędzie.


Niesłyszący i niedosłyszący petenci Komendy Powiatowej Policji w Gostyniu oraz osoby mające trudności w komunikowaniu się mogą skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika podczas załatwiania swoich spraw w urzędzie.

Film powiatowy_2.mp4

Pobierz plik powiatowy_2.mp4 (format mp4 - rozmiar 29.7 MB)

 


Usługa tłumacza jest bezpłatna dla osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2011 r. nr 127, poz. 721 z późn. zm.).



Osoby uprawnione są zobowiązane zgłosić zamiar korzystania z usługi tłumacza ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w urzędzie. Aby to zrobić, należy pobrać i wypełnić formularz zgłoszenia (plik do pobrania poniżej) i przesłać na adres e-mail:
rzecznik.gostyn@po.policja.gov.pl bądź faxem pod numer: 47 77 25 215.

Tłumacz online dostępny jest przez komunikator Jabber. Informacja o usłudze na stronie: https://euslugi.policja.pl/eu/.

Dla wiadomości SMS dla osób niesłyszących w województwie wielkopolskim został uruchomiony numer 519 064 780.

Podczas zgłaszania za pomocą sms na numer Centrum Powiadamiania Ratunkowego należy napisać SMS:

  • jestem osobą niesłyszącą

  • adres zdarzenia: powiat, gminę, miejscowość, ulicę oraz numer domu lub mieszkania, numer klatki w bloku oraz piętro, na którym doszło do zdarzenia

  • krótką informację co się stało

  • ilość osób poszkodowanych

  • służbę, która jest potrzebna

  • swoje imię i nazwisko

  • Czekać na zwrotnego SMS z CPR, potwierdzającego przyjęcie zgłoszenia

  • Czekać na służbę ratunkową w zgłoszonym i bezpiecznym miejscu.

    Jak załatwić sprawę w Komendzie Powiatowej Policji w Gostyniu?

     

    Krótki przewodnik w 10 punktach

    1. Przygotuj się: Zanim udasz się do nas, upewnij się, że masz przy sobie dowód osobisty. Będzie on potrzebny do odbioru przepustki.

    2. Jak dojechać: Nasz obiekt bardzo łatwo znaleźć. Komenda Powiatowa Policji w Gostyniu, znajduje się przy ulicy Wrocławskiej 44. Nazwa Komendy jest wyraźnie napisana przy głównym wejściu do budynku.

    3. Gdzie szukać: Po przyjeździe wejdź do wnętrza budynku wejściem głównym, które znajduje się od strony ul. Wrocławskiej, tuż przy parkingu zewnętrznym Komendy. Nasz pracownik powie Ci dokładnie, co dalej trzeba zrobić.

    4. Jak dojechać: Pod budynek Komendy możesz dojechać bezpośrednio pojazdem własnym lub taksówką (nr tel. 697 902 703, 609 320 940, 601 930 382) ale także dojść na piechotę.

    5. Pokaż dowód: Jeśli będziesz potrzebował wejść na teren Komendy, konieczna będzie przepustka. Gdy już znajdziesz się w punkcie odbioru przepustek, okaż dowód osobisty pracownikowi.

    6. Odbierz przepustkę: Po weryfikacji tożsamości otrzymasz przepustkę, która upoważni Cię do wejścia na teren jednostki.

    7. Nie chodź sam: Pamiętaj, że nie możesz poruszać się po terenie jednostki samodzielnie. Będziesz miał przydzielonego pracownika policji, który będzie Ci towarzyszył w trakcie przebywania na Komendzie.

    8. Zachowuj spokój: Bądź spokojny i cierpliwy. Wszystkie nasze procedury mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa zarówno Twojego jak i innych osób.

    9. Zakończenie wizyty: Po załatwieniu wszystkich spraw, opuść teren jednostki zgodnie z instrukcjami wyznaczonego pracownika.

    10. Pamiętaj, że jesteśmy tutaj po to, aby Ci pomóc. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości, śmiało pytaj!

Pliki do pobrania

  • 15.5 KB
Powrót na górę strony